+381641406844 jovana_srejic@yahoo.com

1. Koji je vaš omiljeni recept koji spremate za porodicu?

Iskreno, ja volim brze i jednostavne (ali obavezno ukusne) obroke. Možda najčešće spremam palačinku od ovsenih pahuljica (recept za jednu veliku palačinku je:½ šolje ovsenih pahuljica, supena kašika praška za pecivo, ½-¾ šolje mixa belog sira i jogurta, jedno jaje, malo soli), a sa namazima možete biti beskrajno kreativni-najbolje izdelite palačinku na više kriški pa onda svaki deo pripremite drugačije (pavlaka i rendano povrće; grčki jogurt i kockice piletine + krastavčići; puter od badema; maskarpone sir sa trakicama pršute…)

2. Šta vidite kao najveći problem, tačnije u čemu najviše grešimo pri odabiru namirnica ?

Mislim da najviše grešimo jer kvalitet namirnica nije na prvom mestu, kada ih biramo. Uglavnom su primarni kriterijumi- ono što nam je dostupno u lokalnim prodavnicama, cena i brzina pripreme (što vrlo često podrazumeva i kupovinu polu-pripremljenih namirnica ili obroka). Trebalo bi izbegavati namirnice koje sadrže bilo koji aditiv tj  E broj,ali iI druge štetne sastojke (ostatke antibiotika, pesticida, hormona).

3. Kažite nam najkraće moguće – šta predstavlja idealan doručak?

Idealan doručak treba da bude dovoljne kalorijske vrednosti i da sadrži kompleksne ugljene hidrate u kombinaciji sa proteinima ili zdravim masnoćama. Dakle kvalitetan hleb od celog zrna žita, kajgana sa povrćem I kiselo mleko ili ovsena kaša sa kratko proprženim povrćem i listom pršute.

4. Da li je detoksikacija dobro rešenje?

Detoxikacija podrazumeva oslobađanje tela od svih toksina. Po meni to podrazumeva biranje zdravih, svežih (idealno organskih) namirnica, i njihovo pažljivo pripremanje tako da se sačuvaju svi korisni sastojci. Ali takođe podrazumeva i pažljivo biranje svih preparata za telo (kupke, maske, pilinzi, kreme) i na kraju čak i oslobađanje od stresa, fizičku aktivnost, kvalitetan san. To je koncept o kome treba misliti stalno, stalno trebamo da pokušavamo da smanjimo broj i količinu toksina ali i hormona stresa kojima opterećujemo organizam, a ne samo posle ozbiljnih prejedanja ili kada se ne osećamo dobro.

5. Kad odlučimo da menjamo navike u ishrani, od čega je najbolje da krenemo?

Najbolji početak je da razmislite šta niste unosili dovoljno: sveže povrće i voće, ribu, fermentisane mlečne proizvode, tečnost. Pa prvo uvrstite te zdrave namirnice u jelovnik.

Drugi korak je da sami korigujete greške u ishrani, kojih ste svesni. Mislim da većina ljudi otprilike zna koje su to nezdrave namirnice i/ili nezdrave navike koje je potrebno promeniti (gazirani napitci, slatkiši, alkohol, hrana iz friteze)

6. Postoji uvreženo mišljenje da je večera najgori obrok u toku dana te i da je treba izbaciti iz konzumacije, da li je to tačno?

Slažem se da ukoliko planirate da preskočite neki obrok-to najbolje bude večera. Naravno ne morate je izbaciti ali je važno da bude lagana I najkasnije 3h pre odlaska na spavanje. Takođe je značajno da večera ne sadrži ugljene hidrate (pogotovu ne šećere i belo brašno), jer se u kasnim časovima ugljeni hidrati metabolišu na potpuno drugačiji način zbog prirodnog cirkadijalnog ritma.

7. Predlog zdravih grickalica između obroka ?

Idealna užina je voće iskombinovano sa zdravim masnoćama ili lako svarljivim proteinima. Prvo organizam će najlakše svariti voće ukoliko nije deo nekog od glavnih obroka, a pravilno kombinovanje će sprečiti prevelik porast nivoa šećera u krvi. Naravno možete da budete veoma kreativni i pripremite razne smutije ili šejkove.

Moj omiljeni smoothie: ceđena pomorandža, maline, komad banane, mlevene ovsene pahuljice. Omiljeni šejk: mleko, merica proteina, višnje, mleveni bademi, kakao.

Odlična opcija za drugu užinu su potaži od povrća.

8. Svaki proizvod na svojoj deklaraciji ima svoju tablicu nutritivne vrednosti. Možete li nam dati neke korisne instrukcije, kako da najlakše analiziramo te podatke?

Moj savet je da prvo pogledate sastav a tek tada hranljivu vrednost. Idealno proizvod ne bi trebao da sadrži ni jedan aditiv, adnosno veštački dodatak, tj trebalo bi da vam svi sastojci budu poznati. Imajte u vidu da redosled sastojaka određuje količina u kojoj su zastupljeni u proizvodu (što znači da su prvih nekoliko nabrojanih sastojaka najzastupljeniji, I onda treba da vam bude alarmantno ako vidite da je jedan od prvih sastojaka kečapa-šećer!

Jedna od važnih karakteristika proizvoda je da ne sadrži trans masne kiseline (jer je to najštetnija vrsta masnoća koje ne treba unositi nikada!)

Evo male pomoći oko kalorijske vrednosti hrane:
Ukoliko želite pravilno da se hranite:100 g. proizvoda ne treba da ima više od 150- 200 kcal
Ukoliko želite da redukujete telesnu masu :100 g. proizvoda ne treba da ima više od 100-150 kcal i ne više od 3 g. masti 

9. Otkrijte nam vašu formulu za zdrav i dug život

Nemojte slepo pratiti ni jedan plan ishrane, naučite zdravo da se hranite i slobodno eksperimentišite sa novim receptima, novim ukusima, uživajte u zdravoj, ukusnoj hrani, koja lepo izgleda i divno miriše (probajte testo za pizzu od karfiola, a bolognese sos iskombinujte sa spiralizovanim tikvicama). Zdrava ishrana treba da bude uživanje a ne mučenje. Budite fizički aktivni (nabavite psa oni unose neverovatnu radost u naš život), idite u prirodu (Japanci su dokazali dobrobit od dvočasovnog boravka u šumi), spavajte dovoljno i kvalitetno, nađite što efikasniji način da se borite sa stresom.

Odvojite deo dana za ljude koje volite i stvari koje vas čine srećnim.

10. Kako i kada ste počeli da se interesujete za zdravu ishranu i nutricionizam?

Moje prvo interesovanje za dijete (mislim na redukcione)i pre svega gubitak težine je počelo u trenutku kada sam htela da smanjim svoju kilažu da bih bila korak bliže svetu modelinga I manekenstva-koji me je jako privlačio.A ustvari pravo interesovanje je probudila činjenica da uspevam da izgubim kilograme ali ih jako brzo vraćam, što je sve rezultiralo da variram 2-3 konfekcijska broja godišnje!

11. Da li Vi nekada prekršite pravila zdrave ishrane? 

Obožavam sladak ukus i deserti su moja slaba tačka. Ja u šali često kažem da je moja ishrana baš zdrava i u potpunosti po “pravilima” + čokoladna torta ili kolač